woensdag 1 mei 2013

MINI ORANJE TOMPOEZEN


Ik heb nu wat leuks/lekkers ontdekt! Tompoezen met echt banketbakkersroom. Alleen het banketbakkersroom kan ik zo wel opeten. Het bladerdeeg is gemaakt van kant en klaar bladerdeeg uit de vriezer, wat komt in 2 rollen die je moet ontdooien. Deze heb ik met de bovenkant van een mes in een patroon gesneden voordat ze in de oven gingen. Vervolgens moet je goed deze video bestuderen, want bladerdeeg gaat omhoog en dat wil je niet voor je tompoezen.

De vulling is gemaakt met 2 delen banketsbakkersroom (1/4 vanillestokje, 250 ml slagroom of melk, 40 gr suiker, 3 eierdooiers en 20 gr maizena (ingewikkeld recept)) (en dat dus 2x). Dit heeft in de koelkast gestaan tot gebruik, zodat het wat zou verstevigen. Ik hoop dit recept tzt nog eens verder uit te werken. Het komt allemaal uit het kookboek 'Kookook'. Ooit gehad voor ons trouwen en echt mijn meest gebruikte kookboek.

Het glazuur is 150 gr poedersuiker met 3 eetlepels water en op kleur gemaakt met foodcolour.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten