donderdag 21 maart 2013

SPONGE EN MACARONS

Jan's collega's vroegen wanneer ik weer wat kwam brengen :), tja, en dan sta ik natuurlijk gelijk klaar! Onlangs had ik tijdens mijn kookcursus een sponge cake gemaakt, typisch Engels. Je kon deze ook invriezen, dus dat heb ik gedaan en hem er gisterenavond uit gehaald. Eerlijk gezegd denk ik dat ie lekkerder was geweest als we hem direct hadden opgegeten. De cake was een beetje droog geworden. Wel een leuk recept om te proberen, lastig snijden trouwens...

Verder heb ik gisterenavond macarons gemaakt. Naar het schijnt heel moeilijk om te maken en bijna niet te doen, nou ja, het zijn niet moeders mooiste geworden, maar wel heel smakelijk!
Uiteraard heb ik de mooiste voor de foto uitgezocht...

Mijn recept is in het Engels, maar dit recept komt aardig in de buurt. Amandelmeel kun je goed bij de Ekowinkel kopen en in plaats van vers fruit voor de crème kun je ook jam gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten