maandag 29 oktober 2012

TOFFEE-APPELTAART

Onlangs maakte ik mijn eerste taart volgens een recept van Jamie Oliver. Toen verwees ik al naar de toffee-appeltaart en die is er dit weekend gekomen! Met een aantal meiden uit Den Haag spreken we zo eens in de paar weken af voor een smakelijke middag. Dit eerlijk gezegd om onze bakkunsten te verbeteren en gezellig samen te komen. Dit keer was het ingredient 'caramel'. Ik vond de toffee wel vergelijkbaar, dus heb deze taart gemaakt. Het recept is duidelijk en goed volgbaar. Het was leuk om de caramel (gekookte gecondenseerde melk) eens uit te proberen!
De smaak van de taart is mij eerlijk gezegd iets te zoet, dus ik zou hem niet zo snel nog eens maken, of adviseren om minder (1 blikje) caramel te gebruiken ipv 2 blikjes.
Van vriendinnen hoorde ik dat je de caramel gerust nog maanden in het ongeopende blik kunt bewaren in de koelkast. Je kunt dus meerdere blikjes tegelijk koken en later gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten